Veel gestelde vragen

 

Hieronder beantwoorden wij de vragen die het meest aan ons gesteld worden door consumenten en autobedrijven. Staat je vraag er niet bij? Voel je vrij om contact met ons op te nemen. Wij helpen je graag!

 

Vragen die consumenten vaak aan ons stellen

Er staat BETA bovenaan de website, wat betekent dat?

Ubble is geïntroduceerd in april 2016 en de productontwikkeling loopt nog volop. We konden echter niet wachten om jullie met het mooie platform kennis te laten maken. Met BETA bedoelen we dat het platform nog niet helemaal af is, waardoor er nu bijvoorbeeld nog wat tijd zit tussen het indienen van je wishlist en het moment dat je top 10 gereed is. Daar komt nog voor de zomer verandering in!

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens die ik achterlaat?

Wij sturen je gegevens niet ongevraagd door aan derden. We willen je gewoon een perfecte top 10 kunnen laten zien en je zo tevreden mogelijk stellen. Daarvoor gebruiken wij je gegevens. Soms kan het handig zijn als een autobedrijf bijvoorbeeld je e-mailadres ontvangt, zodat hij je een unieke aanbieding kan sturen voor een auto waarin je echt interesse hebt.

Zijn er kosten aan Ubble verbonden?

Nee, voor consumenten is Ubble helemaal gratis. Wij verdienen ons geld door aan de autobedrijven een bescheiden vergoeding te vragen voor het vinden van potentiële klanten voor zijn auto’s.

Zitten er belanghebbende partijen achter Ubble?

Ubble is geheel onafhankelijk. De top 10 selecties die wij doen zijn gebaseerd op objectieve kenmerken en geven je dus een eerlijk beeld van wat de 10 meest geschikte auto’s zijn voor jou.

Hoe objectief is het Ubble-algoritme?

Autobedrijven kunnen Ubble niet betalen om hoger in de top 10 te komen. Het enige wat ze wel kunnen doen om hoog te eindigen is een scherpe aanbieding te doen speciaal voor jou. Dan kan hun auto namelijk stijgen wat betreft prijs-/kwaliteitsverhouding.

Vragen die autobedrijven vaak aan ons stellen

Hoe komen jullie aan mijn aanbod?

Bij Ubble hebben we een aantal echte autoliefhebbers in dienst, die niets leuker vinden dan de hele dag online naar auto’s te speuren. Zij weten wat u op voorraad hebt en zodra er een klant bij ons komt met een wishlist die bij uw voorraad past, dan zoeken we contact met u. Natuurlijk zullen we dit meer en meer gaan automatiseren, maar dit is hoe we tijdens de eerste opstartfase te werk gaan.

Als ik Ubble uitprobeer, kan ik dan ergens aan vastzitten?

Nee. De eerste lead is sowieso gratis. Als u wilt dat we in het vervolg vaker voorraad aan geïnteresseerde consumenten aandragen, dan kunt u zich bij ons registreren. Zodra wij dan een lead voor u hebben laten wij het u weten, u mag dan zelf aangeven of u deze accepteert of niet. Indien u de lead accepteert zullen wij hiervoor een kleine vergoeding in rekening brengen.

Is het mogelijk om Ubble te koppelen aan mijn ‘voorraad beheer systeem’?

Nog niet, maar deze functie komt binnenkort beschikbaar voor gebruikers van OBS en WheelerDelta. Maakt u gebruik van een ander voorraad beheer systeem? Laat het ons weten, dan onderzoeken wij of we op korte termijn aan uw wensen kunnen voldoen.

Mag ieder autobedrijf deelnemen?

Ieder autobedrijf dat gevestigd is in Nederland mag deelnemen. Iedere consument is anders en wij zorgen dat we het juiste autobedrijf koppelen aan de juiste consument. Om die reden zijn zowel officiële merkdealers, als BOVAG-autobedrijven of universele autobedrijven van harte welkom bij Ubble.

Wie krijgt mijn aanbiedingen te zien?

Bij Ubble bent u vrij om een persoonlijke aanbieding te doen aan een geïnteresseerde. Het mooie van Ubble is dat uw persoonlijk aanbieding alleen getoond wordt aan die ene persoon. Zo helpen we ongewenste prijstransparantie te voorkomen.