Wat wij doen

Ubble is een online occasionplatform met als hoofddoel om de online zoektocht naar een tweedehands auto zo makkelijk mogelijk te maken voor consumenten. Er zijn twee hoofdzaken die wij wezenlijk anders doen om dat te bereiken. Ten eerste maken wij het invoeren van een zoekopdracht eenvoudiger, door het invulformulier (dat vooral voor consumenten die minder om auto’s geven lastig te begrijpen is) te vervangen door het stellen van een aantal simpele vragen. De antwoorden die consumenten daarop geven komen op zijn of haar wishlist. Zo brengen we in kaart wat je zoekt. Daarnaast hebben we nog een tweede instrument om de online zoektocht naar een occasion makkelijker te maken; namelijk ons algoritme. Het algoritme berekent op een objectieve manier welke online occasionadvertenties uit onze database het beste bij de wensenlijst van de consument passen. De 10 auto’s die de hoogste score in ons algoritme behalen, presenteren wij vervolgens aan de consument. Wij streven ernaar om consumenten binnen een uur na het indienen van hun wensenlijst een e-mail te sturen met daarin een link naar hun top 10, maar door bijvoorbeeld drukte of werktijden kan het weleens langer duren. Iedere top 10 wordt namelijk handmatig door ons gecontroleerd.

Wij tonen alle top 10’s vrijblijvend en dat geldt ook voor de kortingen en proefritten die we voor consumenten trachten te regelen. Een consument zit bij Ubble dus nergens aan vast.

Wat wij niet doen

Een aantal zaken doen wij daarbij niet.

1. Wij nemen niet alle auto’s die in Nederland te koop staan mee. De auto’s die meegenomen worden in ons algoritme komen uit een beperkte database. Van sommige auto’s twijfelen wij namelijk aan hun betrouwbaarheid, of schadeverleden. Deze auto’s proberen wij niet aan je te presenteren. Ook kan het voorkomen dat een autobedrijf niet wil dat wij zijn auto’s tonen. Het is dus mogelijk dat een consument zelf online ergens een betere deal vindt.

2. Wij kunnen geen enkele verantwoordelijkheid nemen, of zekerheden en garanties geven over de getoonde occasions. Het betreffen namelijk online occasionadvertenties waarvoor de autobedrijven zelf verantwoordelijk zijn. Wij zetten ze slechts voor je op een rij, maar het kan altijd zijn dat de auto tussentijds verkocht is, of dat de dealer nog andere kosten (zoals kosten rijklaar maken) in rekening brengt. De getoonde vraagprijs kan soms helaas dus afwijken van de werkelijke vraagprijs. Ook kan een auto onverhoopt gebreken hebben die de adverteerder niet heeft vermeld. Wij trachten ernaar om dit soort gevallen zoveel mogelijk uit te sluiten, dus mocht je als consument zo’n ervaring hebben dan waarderen wij dit ten zeerste als je dit bij ons wilt melden.

3. Wij trekken geen enkel autobedrijf in het algoritme voor. Objectiviteit is voor ons heel belangrijk. Het is voor autobedrijven daarom niet mogelijk om ons bijvoorbeeld te betalen om hoger in de top 10 te komen. Ons hoofddoel is namelijk om de online zoektocht voor een consument zo makkelijk mogelijk te maken en in onze ogen zouden we daar dan aan voorbij gaan.

Jouw persoonlijke gegevens

Aan het einde van de vraagstellingen ten behoeve van je wensenlijst verzoeken wij je een aantal persoonlijke gegevens in te vullen, zoals je aanhef, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Met deze gegevens kunnen we je de beste gebruikerservaring bieden. We kunnen je op de hoogte houden van de voortgang. Ook kunnen we de top 10 samenstellen die het beste bij je past, door bijvoorbeeld rekening te houden met de afstand tot het autobedrijf. Indien je een verzoek tot het inplannen van een proefrit doet of korting aanvraagt, kunnen we je contacteren om bijvoorbeeld samen even af te stemmen wanneer je tijd hebt om de showroom te bezoeken, of hoeveel korting je wenselijk acht. We geven jouw persoonlijke gegevens niet door aan autobedrijven of andere derden, tenzij we je hiervoor een speciaal verzoek doen en je hiermee akkoord gaat.

Autobedrijven

Primair richten wij ons op het consumenten, maar ook autobedrijven zijn bij Ubble gebaat. Doordat wij consumenten alleen de best passende occasions laten zien, tonen wij hun advertenties in feite heel gericht aan potentiële occasionkopers. Door de zoektocht van een consument makkelijker te maken verwachten wij het koopproces tevens te versnellen. Voor een autobedrijf geldt namelijk: hoe sneller een consument de showroom bezoekt, hoe beter. Daar draagt Ubble aan bij. In de nabije toekomst zullen wij autobedrijven daarom om een vergoeding voor onze diensten vragen.

Alle rechten voorbehouden.